29 December 2011

cerita kami...

sekian lama menyepi..
tetiba hari ini ada aura meng'update' kisah kahidupan kami...jadi sementara masih ada semangat dan ruang waktu ini...jom kita layaann...

 ni gambar ketika raya baru2 ini...uminya sibuk memanjang...ni baru sempat upload..
ok la tu kan..asal upload..
tapi hanya ada gambar fateh je...gambar si fathi xsempat di 'snap'...
imi mohon maaf la abang long ye...next time kita bergambar lagi ye:)

 imam muda fateh yang segak dan tampan ini memang xlekang dek 'keh' nya...
bakal jadi usahawan dan kontraktor 'keh' besar dan bertaqwa di masa hadapan insyaAllah...

inilah dia sebuah keluarga kami yang tidak seberapa tapi alhamdulillah kami sangat bahagia...terima kasih dan syukur padaMu ya Allah kerana anugerah bahagia yang tidak terhingga ini Ya Allah...moga2 akan terus bahagia di sini dan juga di sana...
gambar ini diambil ketika kami menghantar bonda umi dan cula ke tanah suci Mekah...
jam 3.00 pagi sudah bertolak dari kg halaman Kubang Ikan...dan bonda mula masuk check in jam 6 pagi...


dan di ketika umi sedang menulis ini,bonda sudah pun selamat pulang ke tanah air..moga2 bonda dan cula mendapat rahmat dan haji yang mabrur di Tnah suciMu ya Allah...

sekian dulu buat kali ini...moga di lain kali kita bertemu lagi insyaAllah... 

05 August 2011

salam ramadhan 1432h

salam ramadhan buat semua...

 bersiap2 untuk ke surau untuk berterawih...

ni dia seorang imam muda alfateh...kopiah lekat je di kepala bila time nk g surau..tapi bila balik je terus amik simpan buh dalam beg yang um bawak g terawih....imam muda fathi amat susah untuk di close up gambarnya skrg ni...

alhamdulilah...sejak fathi lahir 2010 dulu...umi belum pernah berkesempatan untuk berterawih di surau..tapi tahun ni alhamdulillah umi sempat berterawih di surau..sistem giliran jngan abah jaga imam2 muda ni ketika solat...imam buat 20 rakaat tapi umi n abah hanya buat 8 je la sbb nk kena gilir2 tgk2kan imam2 muda ni bermain2...

apa2pun..salam ramadhan mubarak dari kami sekeluarga...moga2 ibadat kita tahun ini diterima olehNya dan ibadat kita semakin bertambah dan tahun ini merupakan tahun yang terbaik dalam hidup kita semua....amiiinnn...

16 July 2011

aktiviti hujung minggu...

salam buat semua...
hari hujung minggu ini agak terluang ngan aktiviti kebun berkebun ngan tanah sekangkang kera belakang teratak buruk kami...niat asalnya nk tutup laluan 'cik ct' yg blkg dapur je..tapi alang2 dah tiba di taman tanaman kami...jadi sempat la jugak berkebun....

sempat trim rimbunan serai yang berserabut...ni ok skit kalu nk amik xla takut2 ada binatang bersembunyi...

abg long asyik nk nangis je bila tgk kamera..sbb dia yang nk jd juruketik kamera ni...

adik n abg long...1st time berkebun..adk asik merengek je sbb xpernah kena rumput lg betis dia sblm ni..

abah jd tukang rumah..ngah asyik duk bertukang, tgk2 xcukup kayu dan paku..
 inilah dia laluan utama kluar masuk 'cik ct' yang d maksudkan..tapi alih2 kayu n paku xcukup..p tgk kat kedai dekat umah ni ada paku je...kayu xde...nk g cari kat kedai lain pun dah lewat...so aktiviti ini bakal di bawa ke esok hari...kerana abahnya bercui besok...cuti peristiwa sempena perkhemahan..huhu jeles palk umi...umi bersekolah seperti biasa...

siap bw 'ball' g blkg ingt dia nk sepak2..tp rupanya duk atas rumput ni dia xbrani pun nk berjalan..
sekian dulu aktiviti di hujung minggu...jumpa lagi di hari2 biasa..

bahasa anak2ku...

salam  buat semua...
hari ini sepatutnya ikut jadual minggu kami pulang ke kg halaman tapi di sebabkan sekolah abah hero 2 bradik ni ada perkhemahan unit beruniform, jadi jadual di tangguhkan...
ape2pun sebenarnya banyak kerja yang nak dilakukan di hujung2 minggu ni..tapi ye la...time ada masa ni kerajinan plak yang xdok:)


ni hobi anak2 berdua ini...tgk tv n laptop citer upin ipin...
ateh pun pandai sebut...asal bunyi muzik upin ipin...pin pin tubik di mulutnya...

ni belon yg ishraqi bgi ritu..tp da lma hilang pun...tp si adk ni asyik sebut 'bol' je...sbb semua yg bolat2 dia akn pggl 'bol'(bola)
 ni la namanya anak lelaki...keta moto n tayar xleh lari doh...
duk  berebut gelek tayar basikal selepas bedak di tabur sebotol atas tikar 'pin pin' dia ni...
 kat tgn mesti ada 'mene' (mainan dalam bahasa sebenar...)
dan bagi ateh...semua yang boleh bergerak n ada tayar dia panggil "oooyi" (lori)...
motor, basikal, keta, lori, keh(case dlm omputih)....tapi klu bas...dia pndai plak sebut 'bah'...
dbgdsxgvvbehqqzxxxxxxqzzqqqxxqqaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa...
haha huraian versi abg long:)
org duk naip...ye nk naip tek...
ini pun slh satu ooooyi ateh....

byk lg istilah2 si kecik ni...tp umi lupa2 la...nat bila ingat umi smbung lg ye...

09 July 2011

makan angin d petang jumaat...

abg long yg duk bersantai atas tikar upin ipin nya dpn tv..

ni da petang da...dia tgk adk pakai cloth diapers ni yg dia sbuk nk pakai gk..patutnya dia da xpakai pampers pun...

adik ngan cloth diapersnya...kul 4 ptg bru tido huhu...biasa kat taska kul 12 da tido..tp xtau la ssh beno nk tido kat umah duk ngadap bby tv ngat kot...

lepas solat asar...jom jalan2 makan angin...hobi baru kanak2 ber2 ni...makan angin pusing2 taman sambil nek motor 4 branak...

abg long skrg sgt ssh nk capture gmbr dia...asyik dia je nk pgg kamera... 



08 July 2011

070707-07072011


salam buat semua...
tetiba terasa rajin plak nk post something sini...byk benda yg nk di buat kenang2an tp nk menaipnya yang sgt xdan...ni hero berdua dah tido...bolehla umi merajinkan diri depan laptop ni hehe...

semalam 07072011...alhamdulillah genaplah 4 tahun rezki yang tidak terhingga kurniaan Ilahi kami perolehi...rezki mengikuti salah satu sunnah nabi iaitu mendirikan rumahtangga bersama pasangan hidup jodoh pilihan juga dari Ilahi...syukur padaMu yang tidak terhingga Ya Allah atas anugerahMu ini..

xsempat nk rai sangat pu...sebab hari persekolahan lagipun..tambah2 plak umi nya puasa yang wajib berganti hehe...jadi balik dari sekolah berbuka puasa...niat nk g buka puasa kat kedai makan nasi minyak macam yang biasa2 makan kalau umi malas masak je...alih2 si abah sangat berbesar hati untuk belanja makan spesel...

dia ke kedai untuk order lauk spesel katanya...umi masak nasi kat rumah smbil2 panaskan sup tulang dari rakan sekolah setuperwre...tggu punya tggu...azan da berbunyi...umi pun dah buka puasa nk abih air tudya ais segelas...siap smayang magrib baru la abah tiba dgn mmbawa ikan siakap masam manis n sotong bakar....

siap abah solat mgrib...terus kmi menjamu selera...alhmdulillah rezki yang sgt sedap walau bukan sepenuhnya air tgn umi...tp lauknya msh byk berbaki...jd kmi smpan dlm peti...insyaAllah mlm ni lauk spesel itu lg hehe...

dah siap2 mkn..bergegas2 nk g sek plak...sbb ada mjlis solat hajat tuk upsr ni....loleh2 ngan fathi n fateh alih2 sapa sekolah org da siap solat isyak...g hnya tuk tunjuk muka je la hehe...

dan ari ni x dan ke mna2 jgk..sbb abahnya kena berkursus khmis sapa sbtu ni..
huhu...xkisah la...cuma jika dhujung2 mggu ni biasa kmi akn mkn agn walaupun depan umh...

ape2...pun 07072011 telah pun berlalu...yang penting kami sangat bersyukur kerana sudah empat tahun rezki yang indah ini kami perolehi...syukur padaMu ya Rabb...moga2 rakan2 kami yang masih belum berkesempatan untuk memperolehi rezki seperti kami in akan sama2 memperolehi rezki ini ya Allah...permudahkan lah semua rakan2 kami Ya Allah...
dan berkatilah rezki Mu ini setiap masa dan ketika ya Allah...hanya padaMu kami berserah dan bersandar....
pic taken last raya...bersama si ateh yang bju rayanya lebih besar n panjang dari tuah hehe

juga taken last raya...adk n abg pakai bju yang serupa..mna2 pegi org pasti tnya kembar ke???
akhirnya...hepi aniversary kali yang ke4 buat kami berdua...
moga kami lebih bahagia n berkat bersama...
amiiin...

27 June 2011

pengesahan halal jakim...

Berikut adalah beberapa maklum balas dari JAKIM tentang status halal-haram restoran dan makanan :-

 
Restoran berikut telah mendapat pengesahan halal JAKIM :
1) McDonald
2) A&W
3) Secret Recipe

Restoran berikut telah ditarik sijil pengesahan halal JAKIM kerana gagal mematuhi syarat dan piawaian halal :
1) Victoria Station
2) Kam Lun Ta
3) Lotus Family Restoran

Restoran berikut tidak pernah mendapat pengesahan halal JAKIM :
1) San Francisco Steakhouse
2) Chicken Rice Shop
3) Kiwi Express
Bagi minuman ringan keluaran syarikat F&N seperti Coke dan 100 plus telah mendapat pengesahan halal JAKIM .
Bagi kuih bulan dan kuih bakul yang telah mendapat pengesahan halal JAKIM adalah halal sebagai contoh yang dikeluarkan oleh syarikat KG Pastry atau Noraini’s Cookies dan lain-lain yang ada menggunakan logo halal JAKIM kecuali kuih bulan dari Kam Lun Tai kerana telah ditarik balik pengesahan halalnya disebabkan berlaku perlanggaran syarat dan peraturan halal yang ditetapkan.

Ayam segar yang dibungkuskan atas nama Farmbest adalah dikeluarkan oleh Syarikat Sin Mah Sdn Bhd, syarikat ini telah mendapat pengesahan halal JAKIM .
Tentang mewarnakan rambut dari segi hukum syarak terbagi kepada :
i. Harus mewarnakan rambut dengan warna selain hitam. Warna hitam hanya harus bagi yang berpenyakit sahaja.
ii. Makruh mewarnakan rambut bagi orang muda.
iii. Haram mewarnakan rambut bagi orang yang terlalu tua.
iv. Haram mewarnakan rambut tanpa tujuan.
v. Harus mewarnakan rambut dengan izin suami.
Dari segi bahan pewarna rambut yang ada di pasaran terbahagi kepada 2 jenis, yang mana kedua-duanya adalah halal dari segi bahan kandungan. Yang menjadi persolan adakah pewarna tersebut telap air atau tidak ? Pewarna rambut yang di pasaran biasanya akan tertulis pada kotak PERMANENT DYE atau SEMI PERMANENT DYE . Mengikut kajian jenis yang Semi-Permanent Dye adalah jenis yang tidak telap air dan ianya tidak boleh dipakai oleh orang Islam. Begitu juga sebaliknya. JAKIM sendiri tidak pernah mengeluarkan sijil halal untuk produk pewarna rambut kerana ia dikilangkan di luar negara. Untuk pengetahuan, JAKIM hanya akan keluarkan sijil halal untuk produk yang diproses di Malaysia sahaja .

Sehingga kini pengeluar makanan supplement dan produk makanan kesihatan yang telah berdaftar dengan JAKIM adalah syarikat Upha. Kebanyakan makanan supplement dari syarikat Upha telah mendapat pengesahan halal JAKIM dan telah dipastikan soft gel untuk kapsul yang digunakan adalah halal, bagi produk jenama Blackmores, Solaray, Seven Seas, 21 Century tidak pernah mendapat pengesahan halal JAKIM, kerana itu tidak dapat dipastikan kapsul yang digunakan itu walau pun didakwa bersumberkan lembu tetapi tidak diketahui sama ada lembu itu disembelih atau tidak. Produk yang tidak mendapat pengesahan halal ini adalah kerana itu adalah produk import, maka pengedar dan pengeluar bertanggungjawab mendapatkan pengesahan halal dari badan Islam di negara asal produk tersebut diimport.
Restoran Dome dan seluruh rangkaiannya tidak pernah mendapat pengesahan halal JAKIM, maka kerana itu tidak dapat dipastikan status kehalalan makanan dan minuman yang disediakan di restoran ini.
Soalan: Saya ingin tahu samada semua stall di food court Suria KLCC halal kerana tiada papan tanda yang membezakan gerai yang halal dengan yang tidak halal. Saya juga ingin tahu samada semua restoran di Suria KLCC menghidangkan makanan yang halal (walaupun ada yang menjual arak ): Madam Kwan’s, Spring Garden, Rain Nudle House, Bukhara, Chillis, California PIzza, Kelantan Delights, Chakri’s Palace, Rotiboy Bakeshoppe, Auntie Anne’s Pretzels, Cinnabon, Al-Marjan , Bong Sen (Vietnamese) , Chinoz On the Park, Dome CafĂ©, Genki Sushi, Gloria Jean’s Coffees, House of Sudanese Food, San Francisco Steak House/Santini.
Jawapan: Gerai-gerai makan di Medan Selera di KLCC tidak ada yang mendapat pengesahan halal JAKIM termasuklah juga semua restoran yang disenaraikan itu.
Baker’s Cottage telah mendapat pengesahan halal dari JAIS ( Jabatan Agama Islam Selangor ), La Boheme tidak dapat dipastikan status halal kerana tidak pernah mendapat pengesahan halal JAKIM. King’s Confectionery telah mendapat pengesahan halal JAKIM , Status makanan yang disediakan di Giant dan Tesco ada sebahagiannya yang telah mendapat pengesahan halal JAKIM , manakala Jusco hendaklah merujuk kepada logo halal yang digunakan pada pembungkusan produk kerana Jusco tidak pernah mendapat pengesahan halal JAKIM secara khusus.

Kedai Bread Talk & Bread Story tidak pernah mendapat pengesahan halal JAKIM .

Sehingga kini JAKIM tidak pernah memberi pengesahan halal ke atas Restoran Burger King , maka dengan itu tidak dapat dipastikan status kehalalan produk yang dijual.
Pernyataan mencampurkan minyak **** untuk pembuatan sausage ayam, fish ball dan lain-lain adalah tidak benar bagi produk terbabit yang telah mendapat pengesahan halal JAKIM. Bagi produk Ramli Burger dan Ayamas , memang telah mendapat pengesahan halal JAKIM dan kedua-dua syarikat ini sentiasa mematuhi peraturan halal JAKIM.
Starbuck memang tidak pernah memohon pengesahan halal JAKIM , maka tidak dapat dipastikan kehalalan bahan atau produk di tempat tersebut.


Namun, kita sebagai masyarakat Islam yang berkongsi sebuah negara dengan masyarakat bukan Islam yang lain perlu lebih prihatin dan mampu memilih makanan yang halal mengikut syarak. Masyarakat bukan Islam di Malaysia perlu dijelaskan dengan lebih mendalam tentang konsep halal-haram makanan mengikut perspektif Islam yang sebenarnya. Kita perlu mengubah tanggapan mereka bahawa makanan yang halal bukan makanan daripada babi sahaja tetapi juga meliputi pelbagai konsep lain yang perlu dijelaskan dengan lebih mendalam. Antara konsep yang perlu diambil perhatian adalah:

Punca makanan tersebut iaitu seperti daging yang digunakan. Kebanyakan masyarakat bukan Islam menganggap hanya khinzir makanan yang haram dalam Islam tetapi mereka perlu dijelaskan tentang konsep binatang yang haram dimakan dalam Islam seperti binatang yang bertaring serta binatang yang hidup dua alam dan binatang yang jijik seperti cicak dan sebagainya.


Seterusnya ialah kaedah penyembelihan haiwan. Masyarakat bukan Islam tidak tahu konsep penyembelihan haiwan dalam Islam. Lebih menakutkan adalah sekiranya mereka sendiri yang menyembelih haiwan tersebut dan menjual di pasaran terbuka. Sedangkan antara syarat penyembelihan dalam Islam adalah penyembelih mestilah orang Islam. Selain itu, peniaga makanan bukan Islam juga perlu memastikan haiwan yang mereka beli di pasaran dibeli daripada peniaga Islam atau dari syarikat penyembelihan yang mendapat pengiktirafan halal oleh JAKIM.


Mereka juga perlu dijelaskan tentang cara pengurusan makanan dan pemprosesan sesuatu bahan makanan. Adakah tempat untuk mereka proses terhindar dari sebarang najis. Adakah tempat penyimpanan makanan tersebut bercampur dengan bahan-bahan yang haram disisi Islam. Begitu juga dari segi pengangkutan. Adakah barang makanan tersebut dibawa dengan pengangkutan yang juga memuatkan bahan makanan yang haram disisi Islam seperti daging khinzir yang dicampur dengan ayam dalam sebuah lori.

Aspek seterusnya yang perlu diberi perhatian adalah dari segi ramuan dalam bahan makanan. Sebagai contoh bahan makanan yang dicampur dengan alkohol ,minyak dari lemak khinzir dan sebagainya. Malah kedapatan restoran yang memaparkan lambang halal tetapi bahan makanannya dicampur dengan ramuan seperti alkohol dan sebagainya.Ini sering berlaku dikebanyakan restoran-restoran dan hotel yang menggunakan khidmat chef dari luar negara.

Seterusnya dari segi peralatan yang digunakan untuk memasak dan memproses sesuatu bahan makanan. Pihak berkenaan perlu memastikan bahawa peralatan seperti kuali, periuk, pisau dan sebagainya tidak pernah digunakan untuk memasak bahan makanan yang haram mengikut syariat Islam. Kita tidak mahu kuali yang pernah digunakan untuk memasak daging khinzir digunakan pula untuk memasak makanan bagi orang Islam pula.

Perkara terakhir yang perlu diberi perhatian adalah dari segi penjagaan kebersihan makanan dari benda-benda yang dianggap mengotorkan dalam Islam dan tidak suci. Mungkin pelanggan tidak menyangka restoran yang memaparkan logo halal dan mempunyai persekitaran yang bersih di luar tetapi di bahagian dapur berada dalam keadaan yang sangat kotor dan tidak memenuhi ciri-ciri konsep halal dalam Islam.

dipetik dari blog malaysiaria.com.my

tipu daya yahudi...

salam buta semua...saya terjumpa satu artikel ini dan saya bimbang jika saya terlupa...jadi saya ingin muatkan di sini supaya saya senang merujuknya nanti...mohon yang empunya tulisan tidak berkecil hati ye....
artikel ini dipetik dari laman sesawang http://tmnjawiindah.blogspot.com

Bijak sungguh yahudi memperdayakan kita umat Islam, mereka suruh kita minum susu lembu buatan mereka, tapi mereka minum susu kambing, mereka minum apa yang diminum oleh Nabi kita Muhammad SAW.
Mengapa kita tidak ikut nabi kita, kita ikut orang yahudi tapi ternyata mereka mengikut apa yg nabi kita makan dan minum. Teruskan membongkar kebijaksanaan yahudi menipu umat Islam...



Kata-katanya ini adalah bertepatan dengan hadis Rasullulah:

"Berwaspadalah terhadap syaitan demi keselamatan agama kamu.. Dia telah berputus asa untuk menyesatkan kamu dalam perkara-perkara besar, maka berjaga-jagalah supaya kamu tidak mengikutnya dalam perkara-perkara kecil"

Antara 'barangan mereka' yang telah dijadikan ikutan oleh kebanyakan dari kita.

1. Kita diajar dalam buku biologi, buku pemakanan (kajian dan terbitan para kafir ni) bahawa kalau nak dapat vitamin B dan kalau nak tambah darah kita kena makan hati haiwan dan hati ayam tetapi sebenarnya Nabi kita tidak menggalakkan pemakanan organ dalaman. Nak ikut kafir ke nak ikut nabi kita? Sebenarnya makan hati ayam dapat melembabkan otak kita sbb hati merupakan organ dimana semua toksin akan dikumpulkan dan dineutralkan. so kepekatan toksin adalah tinggi di hati ayam. makanlah kita toksin tersebut serta bengaplah otak kita umat Islam sebab percaya buku sains keluaran kafir ini.

2. Kita diajar dalam sains bahawa kopi tidak bagus untuk kesihatan. Namun sebenarnya kopi adalah antara minuman kegemaran Nabi kita selain susu dan madu. Cuba tengok Yahudi, mereka minum kopi, Starbuck. Profesor di UK yang Yahudi semua ada segelas kopi dit tangan mereka.

3. Kita diajar memakan kambing tinggi kolesterol, namun kambing juga adalah makanan Nabi kita. Seolah-olah buku sains ni nak merendahkan pemakanan Nabi kita. Sebenarnya daging kambing adalah daging paling kurang kolesterol. 


4. Kita diajar bahawa makan McDonalds adalah bagus, namun sebenarnya McDonalds adalah makanan yang sangat tinggi MSG dan kolesterolnya dan paling banyak lemak tepu trans.

5. Para kafir ni juga menggalakkan kita minum dan makan makanan yang langsung tak berkhasiat , contohnya coke dan maggi . Coke tu sangatlah beracun, pastu sangat tidak bagus untuk kesihatan (gula tinggi, berasid, pH dalam lingkungan 3.5, ada racun tersembunyi) . Dan para Melayu kita juga yang ketagih minum.

6 . Untuk pengetahuan, para kafir agen dajjal ni gak mengwar-warkan kebaikan minum soya (sebab USA merupakan pengeluar soya terbesar), namun sebenarnya soya dapat melemahkan kejantanan lelaki dan mengurangkan kesuburan lelaki dan perempuan. selain itu juga soya dapat meningkatkan risiko kanser payudara, kanser ovari, kanser prostat, serta melemahkan otak dan tulang sbb dalam soya ada hormon estrogen yang sama dgn estrogen kat wani ta. pastu soya ada phytic acd yang membuatkan penyerapan kalsium, magnesium dan zinc yang penting untuk badan kita terjejas.

02 June 2011

kami serupa...tapi x kembar tau...

salam buat semua..terima aksih kerana sudi memnunjungi teratak maya kami...
hari ini, hanya untuk sesuka diri sendiri...

selalu g memana...org tanya..."eh...kembar ke?..."
apa tak nya..umi nya suka sangat beli baju sama..sbb tubuh nya lbh kurang je besarnya..



 





hehe...2 hero yang menjadi pengubat duka lara n menguji kesabaran hati seorang umi n abah..moga2 hero2 kami jadi hero yang soleh duniawi n ukhrawi juga penyejuk mata semua yang memandang...amiinnn...

31 May 2011

kenapa mau kaya????

salam buat semua...
pasti semua org ingin kaya kan?siapa yang xnak kaya tu maksudnya tidak normalla dia hehe...
jadi, disini saya baru saja khatam sebiji buku yang sangat hebat...penulisnya dari negeri seberang...tulisannya sangat bersahaja dan sangat bermanfaat...dan di sini saya petik sedikit tulisan beliau...siap saya tulis dan tampal di dinding rumah kami untuk peringatan kami semua...

moga kita semua akan jadi kaya di dunia dan juga akhirat...amin....

16 May 2011

sekian lama...

sekian lama menyepi..tetiba teringin menempelkan gambar putera2 kami...
gambar ni ada yang baru dan adayang dah lama pun...cuma skrg baru teringin nk upload...
jom...layann...
 ni pic amik masa g giant k.trg..on the way nk blk Besut...
syok 2 bradik ni nek bende ni...

 fateh dgn muka machonya...
last week punya pic taken kat Halal Madani Mart kami sempena majlis bacaan yasin...

 abg n adik....
adik slalu kena kacau ngan abg long huhu...

 kek sempena 1 year fateh 22 feb 2011
taken at umah nenda di kube ike..
pelik tgk kek...1st time ada kek2bagai dlm family kami hehe...

 sama x kami???
abg n adik...ramai kata cam kembar...
sebijik sejebon kah mereka berdua??
 ni la hobi abg long...
tiap2 kali menyusu konfem cari pusat...
xjumpa pusat xle mnyusu....

sekarang abg long dah pun 2 tahun 7 bulan dan fateh dah 1 tahun 3 bulan...
juz untuk kenang2an kami...moga anak2 umi membesar bagai juara n pahlawan agama..mampu membela agama dan bangsa...amiin..mudah2an...