21 December 2008

susu ibu

alhamdulillah..ari ni dah masuk 2bulan 3 hari fathi d lahirkan..dan hari ini juga fathi menerima injection ke2 (sepatutnya 18hb dec tapi klinik tutup hari khamis,kami g arini)..
fathi dah bertambah tembam...dah 6.2kg (4.7kg-1 bulan n 3.19kg-newborn) patutlar ummi dah mula rasa sakit lengan bila nyusukan fathi lama2 hehe..nurse cek penglihatan dan pendengaran fathi..alhamdulillah semuanya ok..dan yang mengembirakan kami lagi,kemarin fathi dah pandai bercakap dan berbual2 (dalam versi ahh uhhh ooo lar..) juga sudah terdengar suaranya ketawa..aku senyum syukur mendengar suara dan keletah permata hatiku..
tapi hari ni,aku kerisauan...menurut "meci",injection kali ni baby akan demam..dengar jer demam,aku dah bimbang..demam???dahlar lusa nak kena balik dungun ada meeting panatia,jauh dari nenda2 ni..risau amat ku rasa..lepas jer inject nurse pesan suh suap ubat yg d bekalkan klinik 2x sehari..takut demam melarat katanya..balik umah jer,aku suapkan fathi ubat guna picagari..baru masuk 2titik, terus fathi muntah..aku cuba suap lagi...muntah lagi..nendanya berbunyi..
"eeee dulu mok nk suap makanan ke amad(panggilan manja fathi d kg), mu x bagi,tp ubat mu suap pulok..mana lar budok tu buleh makan xpenah makan gapo satu pun lagi tu.."
ye x ye jugak ek..aku berkeras nak bagi fathi minum susu ibu jer d awal2 usia fathi..
alhamdulillah fathi masih kuat..xdemam lagi walaupun ubat xmkn tadi..malam ni pun aku xsuap jgk,kesian tengok dia muntah..moga2 fathi xdemam la kali ni.inilah hikmah dan khasiat yang Allah ciptakan dalam susu ibu..antibodi dan nutrein yg tersangat lengkap..buktinya telah ku alami sendiri..sepanjang 2bln ni,fathi hanya minum susu ibu dan 2 oz air zamzam sahaja..
syukur padaMu Ya Rabb atas nikmatMU yang besar ini..dan peliharalah kami dalam rahmatMu sentiasa...amiin..

2 comments:

salida amran said...

susu ibu itu mmg baik...mok, harap maklum sile tukar link aku itu boleh?ok cara nya begini, hang pegi kat edit layout ambik add gadget pastu ambik link list, masukkan url aku http://ilanursalida.blogspot.com dan rename my name ok..looking forward for the changes...adios!!

Fatanah Fadhil said...

sory mem..aritu aku buat blh doh tp tiba2 hlg plak..pahtu wat plak kemarin xjd plak..nat i buat yer..