15 February 2009

aku,dulu kini dan ....

cepatnya masa berlalu..dah dekat sebulan aku xupdate blog ni rupanya..masa 24jam rasa mcm 2jam je sehari2..rutin harian xla sesibuk mana tapi realitinya aku rasakan sgt sibuk sekali..sesekali terfikir plak nk jd "pangurus rumahtangga" sepenuh masa hehe..tp situasi x mengizinkan lagi..

hari ini ku cuba jua memenuhi permintaan rakan2ku untuk menjawab tag mereka..kalau ada terlebih terkurang ku menyusun sepuluh jari mohon ampun dari semua yer...

1.aku sedikit lambat dlm dunia it ni..jd tag ni pun aku agk pening gk awal2 ni rupanya xla sepayah mana pun.my be aku xdan baca molek sgt kot cara2 dia..nsib baik somiku seorg y agk bijaksana dlm dunia it ni..n dengan belas ehsan dan penuh ksh syg dia jugakla lahirnya blog fathifadhilhusin ni.ambo reti taip jer hehe

2.bersyukur yg amat kerana d anugerahkan seorang suami y sgt hensom:) n baik hati...indah sungguh rupanya percintaan slps perkahwinan..kami berkahwin pada 070707 atas pilihan keluarga dan dengan hanya 4 kali jumpa..first time merisik, 2 kat Mydin Mall dgn belangku Jah msa ni dah tunang tp muka dia pun aku xcam lg sebenarnya, 3 kat SK Bukit Nanas amik borang nikah n 4 kat umh Kube Ike ata borang nikah..tunang 3bulan jer pahtu kwin.tq syg 4 being my hero n my luv..

3. bersyukur kerana telah pun nek pangkat menjadi ummi..anugerah yang tidak terhingga dengan kelahiran ahmad fathi fadhil bin mohamad Fadhil pada 18 Oktober 2008 d Hosp Kuala Trg..tp kekadang rasa mcm xpercaya jer dah ada ank rupanya diriku..kekadang aku tersasul membahasakan diri moknah (pgglan dari ank2 sedaraku) kepada ank sndiri..

4."faberet" ku dari dulu sampai skrg ialah tido..kat mna2 jer aku blh tido..dlu msa dlm study,msuk kls rasa mcm nk bw bntl jer..kl travel plak rsa mcm tido dlm buai jer..n y plg x ku sangka2 rupa2nya tabiat suka tido ku sgt kritikal sehinggakan msa kt labor room pun aku aku tertido..sampai kena jerkoh ke misi n doktor..hehe...but now hobiku ini terpaksa ku kurangkan krna fathi selalu kcau lar..

5. selalu bertangguh keje..dari dulu sampai skrg msh xberubah2..pyahlar rupanya nk kikis sifat ni...

6. sangat payah untuk punctual..selalu last minit jer..ni pun payh gk..klu nk buat awal2 rasa macam skema jer hehe last2 terlambat..

7. si tenang..haha gelaran yang di peroleh masa kursus kat maktab.ezi, k,nor dah jah yang menggelarkanku begitu..but 4 me, xsemudah yang di gelar..org luaran nmpk mcm tenang tapi dalam hati penuh debaran sebenarnya..assgmnt xsiap,study xabih,kls msk lmbat...semua org nampak tenang tapi dalam hati ni kalut n berdebar yang amat..tuhan jer tahu masa tu...

8. sgt sensitif..hehe terutama dgn org2 yang rapat esp somi tersayang..silap suara dia kuat sikit jer, dada terus rasa sebak dan mata pun bertakung..xkira tempat dan waktu n xboleh di kontrol lagi..ngan kwn2 ssh skit nk nangis tapi bila dah kecik ati mula amik pendekatan untuk menyepikan diri buat sementara..

9. penah berjauhan dengan suami dan keuarga selama setahun..suami di pahang,family d besut dan aku keseorangan menetap d kuarters sk bukit nanas.

10. hadiah anniversery yang pertama dan paling bermakna ialah dpt tukar sekolah dan menetap di dungun bersama suami..reposting jQAF di sk Batu 48 pada 07072008..dan suami pun dah ngajar kat dungun gk..alhamdulillah..

11. pngalaman pertama bergelar seorag ibu..kena gelak dengan misi kat wad sebab pakaikan lampin kat fathi terbalik..maklumlah sebelum ni xpenah pakaikan lampin kat bby..ank sdara ramai tapi aku xpenah palk berminat nk tahu sebelum ni...

12. kurang pandai memilih..penah tersalah beli baju girl untuk fathi ku..nampak lawa terus amik jer..aku pakaikan jugak kat fathi walaupun nmpk mcm girl..sbb fathi xckup baju..baju yg newborn dia blh pkai sampai sebulan jer lps 2 dah xmuat..aku xbeli byk sbb bdn dia cpt naik..

13. dulu xpenah beli brg2 branded..rasa mahal n rugi sbb brg murah ada..but now dah kawin dgn "branded man" (kata Jah mengulas sifat suamiku hehe) nk beli brg pun dah tgk2 jenama dan banding hrga jgk lar..sbb kata suami ku harga mahal pun blh guna lama..lagi jimat...betul juga..tapi kdg2 tertipu jgk..hrga mahal tapi xde kualiti..nasibla badan

14. sdg berbisnes kecil2an..kami ingin mencuba nasib dan berusaha untuk mengamalkan sunnah nabi iaitu berniaga..kami baru membuka outlet ERAEDAR di besut..ahli keluarga byk membantu..k.wan,k.zah,k.ros,k.ti dan eyu dah jdi pengedar yang aktif..alhamdulillah selain kami boleh tambah duit poket kami,boleh jugak aku memmbantu tambah duit poket kakak2 ku..eyu pun aktif gk..kwn2nya order examo 20 kotak sekali order..rakan2 yang ingin membeli dan menjadi pengedar bolehla hubungi kami..i.allah ada less special untuk kwn2:)

15. sdg berusaha untuk memulihkan kembali kesihatan..masih terasa sakit2 urat slps bersalin ritu..selalu xingat nk makn ubat..bertenang sangat ni la akibatnya..

16. rasa macam nk balik kg tiap2 minggu jer tapi prog penuh plak hujung2 minggu ni..kbs 3minggu turut2..n i.allah 2minggu lagi kami akna balik jua walaupun sehari..untuk hantar stok ERAEDAR dan menziarahi ayahnda ku yang kini sedang sakit..ku doakan moga ayahndaku tabah dan kuat menghadapi dugaan..

17. rasa byk lagi nk tulis tapi ckup lar dulu...xmsk lagi ni nanti xdan plak kul 12 nk g sek hehe..lain hari lain ketika kita share lagi..dulu kini dan akan datang xsemestinya sama kerana hidup kita penuh dengan warna warni..apa yang kuharapkan semoga org2 yang berada di sisiku xkira dekat dimata atau dekat dihati akan sentiasa ku sayangi dan mereka juga sentiasa menyayangiku dulu,kini dan selamanya..

tq ila sudi tag diriku..n sorry amik masa yang amat pnjg untuk memahami n menjawab..

3 comments:

salida amran said...

jejak ku tinggalkan...
hehe seriusly i miss ur story...
i miss u too...
missing to meet fathi...
missing to be together macam dolu2....
aku sangat rindu kamu!!please...:(

FirJah said...

heh banyak plak keterlibatanku dlm hidupmu ... hahaha...
aku benci kamu... kahkahkah!!!

Fatanah Fadhil said...

rindu kn kmi??? syoknya ada org rindu hehe..mai la trg..kita jjcm kt cni plak...
to jah,jgn benci diriku krna aku xbersalah hehe..n byk lgi aku nk mitk tlg mu ni hehe..