06 April 2009

aku dan Mesyuarat PIBG ....

minggu ini merupakan minggu yang teramat pantas masa berlalu ku rasakan..niat nya selepas kelas lingkungan jam 630 pm,nk terus pulang ke kg halaman kerana aku baru mendapat athu pagi tadi bahawa ayahnda ku telah diserang strok..tetapi terpaksa ku tangguhkan kerana besoknya sekolah cemerlangku SKBT 48 ada mesyuarat agung pibg kali ke 28..

dan yang tersangat membuatkan aku terpaksa menghadirkan diri ke mesyuarat agung tu kerana aku telah di amanahkan menjadi juruacara majlis...mak aii..bukan nya terasa berat dan susah nk buka dan tutup majlis tapi terasa berat nk g jumpa GB nk mitak excuse untuk pulang tgk ayahnda..sbb GB ku tersangatlah tidak suka dengan situasi2 sebegini..dipendekkan cerita ku teuskan juga menjadi MC untuk majlis yg gilang gemilang ni..mana xgemilangnya, siap YB turun tu..YB Tuan Haji Matulidi Ahli Parlimen Dungun..nanti aku ku sertakan pic2 pada hari kejadian..lmbat skit sbb ada ngan rakan2ku..

dapat sponsor 30 hamper dari YB dan juga sumbangan RM3000..

masuk ni dah 2 kali aku jd mc di sekolah..rakan2 sejawatanku di sekolah ramai berseloroh..."ai dapat jawatan tetap dan berpencen dah nampaknya"..isk biar betul..xkan lepas ni aku kena sokmo kot..dolu2 semasa di alam universiti aku sering terasa gembira bila leh jadi Mc but now baru aku perasan jadi Mc ni yang paling xbestnya kena mai awal la dan kena tunggu program abihlar jawabnya..waa boringnya...

bila balik bercerita ngan somiku, dia mengulas ..." haa tu lar... ari tu abg royat doh,watlah gagap2 ker masa pegang mic tu,mesti org x bagi jd MC dah..." ai abg ni pun ingat senang ker nk wat2 gagap ni..jawabnya lepas ni aku kena cuba amalkan nasihat somiku ni hehe...

but, papepun sekalung tahniah wat warga SKBT 48, Dungun kerana berjaya mengendalikan majlis mesyuarat PIBG pada 3 April 2009 baru2 ni..semua nya mantap di mata ku walaupun bekerja dalam tekanan hehe.."bertenang bertenaaang..." kata penyelia petang SKBT 48..

6 comments:

salida amran said...

hebat mu loni mok...jadi MC heh..jangan slalu dok ambik MC udah ler...

::: HaNiEs z.M.i ::: said...

wah..hebat kwn aku nih.jadi mc majlis penting tu..tahniah2!!!heheh

Nafastari said...

Grad uia mmg berkualiti. keep up the good work! Eh ayah mcmana dah? Harap2 smuanya ok.

FirJah said...

waduh2 sih.. belang ku leh la berkawan dgn aifaaa MC sampai ke pencen dah...
aku tetap aku jurukamera hahaha....jurukamera lgi la..kena dari awal persiapan majlis sampailah ke akhirnya tau...tp i suka sbb mmg hobiku.. berangan2 nak beli kamera canggih nih..hehe
eh cek gane dah? mung dok kabo ke aku pung...

Fatanah Fadhil said...

la hai rakan2ku sekalian..niatku berkongsi cerita bukan nk dapat sokongan ke pujian ke..aku dah mula rasa tensen ni...nk mitak cadangan cmna berenti jd MC haha...
ila : dah kalu byk kali ngat jd mc nat terasa gk nk amik mc di hari kejadian ni hehe..

hanies : xhebat mna pung, tp
bolehlar wat isi msa lpg tu hehe

nafastari : kualiti xkualiti tu kita yang tenukan sebbnrnya..but semua cg blh jd MC sebnrnya tp xrama yg nk..ayahnda mcm tu..ank2 dah xberapa kenal..mkn pakai semua kena uruskan leni..cakap pun xbutir dah..

jah : isk aku ingatkan aifa jer berpencen ngan mic,rupanya aku pun bkl jgkit ngan dia gk..mu xpe lar keje mu xboring..jeles lak aku rasa gmbr mu amik comel2 jer..aku amik gk tunggang langgang skali..sori xdan kabo psl cek ku...

Fatanah Fadhil said...

alamak banyak salah ejaan lar plak..sori yer "bergadus2" smlm..fathi merengek tek..tubuhnya panas mcm nk demam jer..pagi ni pun lps mandikan dia tadi baru leh tido ni...